Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE | 2024

Unikát zrozený z ohně a ledu: Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE oslavil premiéru na Setkání ID.

Volkswagen představil na Setkání ID. ve švýcarském Locarnu model ID.3 GTX FIRE+ICE. Vůz vyvinutý ve spolupráci s mnichovskou značkou luxusní sportovní módy připomíná legendární speciální edici Golf Fire and Ice, která se v 90. letech minulého století dočkala překvapivého úspěchu a nyní je fanoušky považována za kultovní automobil. Nově vyvinutý vůz s exkluzivním třívrstvým lakem s efektem skleněných kuliček a četnými detaily v interiéru je vzpomínkou na předchůdce, jehož designové motivy přenáší do moderní éry elektromobility.

Andreas Mindt, šéfdesignér značky Volkswagen, k tomu říká: „S vozem ID.3 GTX FIRE+ICE zdůrazňujeme mimořádný emocionální náboj našeho vrcholného sportovního modelu. Pro náš designérský tým bylo nepopsatelným potěšením vytvořit novou interpretaci kultovního designu 90. let a vtisknout mu moderní podobu.“

Přečtěte si také:  Nový elektrický nový elektrický traktor Fendt e100 Vario se představuje

Úzká spolupráce se značkou BOGNER. Nápad vytvořit tento vůz dostali zaměstnanci z technického vývoje. Stejně jako v případě modelu Golf II Fire and Ice spolupracovali na tomto projektu designéři značek Volkswagen a BOGNER. Tom Becker, ředitel značky BOGNER FIRE+ICE, k tomu říká: „Spojení naší sportovní značky FIRE+ICE se sportovním modelem ID.3 GTX je pro společnost BOGNER moderní interpretací ikonického modelu Golf Fire and Ice. Tato spolupráce je výjimečná tím, že se nám podařilo do interiéru vozu integrovat mnoho našich originálních materiálů a doplňků.“

Individualizovaný vnější design. ID.3 GTX FIRE+ICE se odlišuje především exkluzivním třívrstvým lakem s efektem skleněných kuliček. Perleťový fialový odstín Electric Violet byl namíchán speciálně pro tento automobilový unikát jako nová interpretace barvy karoserie modelu Golf II Fire and Ice. Třívrstvý lak obsahuje kromě tmavě modrého základního laku také speciální skleněné perly, které vytvářejí nevšední barevný efekt a dodávají vozu výjimečný charakter. V závislosti na úhlu dopadajícího světla přechází barva od tmavě modré přes fialovou až do černé. Výrazným sportovním ozdobným prvkem je působivý lak s efektem anodizovaného hliníku v červeném odstínu Flaming Red na lištách střešního rámu. Bokům vozu dominují transparentní fólie s matným geometrickým vzorem FIRE+ICE. Dalším odlišením jsou 21“ kola, která umocňují dynamický vzhled modrým lakem s efektem anodizovaného hliníku a leštěným povrchem. Střešní sloupky B a střešní sloupky zdobí originální logo FIRE+ICE z 90. let minulého století.

Překvapivé detaily v interiéru. Interiér je barevně rozdělen na dvě části. Zatímco na sedadlech a prošíváních na straně řidiče dominuje výrazná barva Flaming Red symbolizující oheň, „FIRE“, vyznačují se sedadla a interiér na straně spolujezdce designovými prvky v odstínu Ice Blue („ICE“, led). Rovněž pedály z ušlechtilé oceli mají speciální design „FIRE+ICE“, který nahradil motiv „Play/Pause“ známý z rodiny ID. Řidič zrychluje pedálem opatřeným logem „FIRE“ a brzdí sešlápnutím pedálu s logem „ICE“. Individualizována byla také horní část přístrojové desky spolu s podlahovými rohožemi, a to laserem vyrytým vzorem „FIRE+ICE“. Designéři použili četné barvy, tkaniny a prvky na základě inspirace kolekcemi BOGNER FIRE+ICE. V prošívání sedadel se zrcadlí design aktuálních péřových bund FIRE+ICE včetně ikonického jezdce s logem B na zdrhovadle. Po rozepnutí zdrhovadla na sedadlech se objeví originální tkanina FIRE+ICE z 90. let minulého století. Za předními sedadly byly navíc použity popruhy pro tašky z kolekce FIRE+ICE.

ID.3 GTX Performance – výkonný elektromotor, velká sada akumulátorů a vysoký nabíjecí výkon. Verzi FIRE+ICE pohání dosud nejvýkonnější elektromotor značky Volkswagen z modelu ID.3 GTX Performance s nejvyšším výkonem 240 kW (326 k) a maximálním točivým momentem 545 N.m. Vůz tak zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy a v akceleraci může dál pokračovat až do zásahu elektronického omezovače při 200 km/h. Velmi vysokému výkonu poháněcí soustavy je přizpůsoben specifický podvozek GTX vybavený tužšími stabilizátory ve spojení s adaptivní regulací podvozku Sport DCC. Elektrickou energii dodává sada lithium-iontových akumulátorů s využitelnou kapacitou 79 kWh, kterou lze z rychlonabíjecích stojanů nabíjet stejnosměrným proudem s nabíjecím výkonem až 185 kW. Při tomto výkonu trvá nabíjení z 10 na 80 procent cca 26 minut. Na jedno nabití ujede vůz v kombinovaném cyklu WLTP až 601 km.

Přečtěte si také:  Scania zakládá společnost, která se bude zabývat řešeními v oblasti nabíjení

Ohlédnutí do 90. let minulého století. Volkswagen představil v roce 1990 speciální edici „Fire and Ice“ na základě modelu Golf II, která byla exkluzivní svým sportovním pojetím i komfortem. Její design vznikl ve spolupráci s módním návrhářem a režisérem Willy Bognerem. Golf Fire and Ice nabízený s pohony o výkonu 90 až 160 k se především ve verzi GTI stal velmi brzy vyhledávanou raritou, a to díky svému výstřednímu vzhledu s tmavě fialovým perleťovým lakem, koly z lehké slitiny, předním spoilerem a rozšířenou karoserií. Golf II Fire and Ice dosáhl překvapivého úspěchu. Volkswagen původně plánoval pouhých 10 000 vozů, nakonec jich však prodal celkem 16 700.